Jaki olej do VW Passat B5 2,5 TDI V6

Jaki olej do VW Passat B5 2,5 TDI V6


Patrzysz na archiwalną wersję wątku "Jaki olej do VW Passat B5 2,5 TDI V6" z forum pl.misc.samochody





Strona 1 z 11

niuniaraw...@interia.pl
22 Maj 2006, 07:48
Witam mam pytanie otóz kupilam wlasnie VW Passata B 5 kombi 99 rok
silnik 2,5 TDi V6 no i nie wiem jak byl tam lany olej:( Jesli ktos
moze pomóc to prosze o info jaki najlepiej olej lac do takiego
modelu silnika?? Z góry dziekuje za wszelka pomoc. alunia822

onet.pl
22 Maj 2006, 07:53

Witam mam pytanie otóz kupilam wlasnie VW Passata B 5 kombi 99 rok
silnik 2,5 TDi V6 no i nie wiem jak byl tam lany olej:( Jesli ktos
moze pomóc to prosze o info jaki najlepiej olej lac do takiego
modelu silnika?? Z góry dziekuje za wszelka pomoc. alunia822



LOTOS Traffic Turbodiesel Thermal Control 5W40
bardzo dobry olej, polecam
Jedrek
Stasio Podróżnik
22 Maj 2006, 08:05

moze pomóc to prosze o info jaki najlepiej olej lac do takiego
modelu silnika?? Z góry dziekuje za wszelka pomoc. alunia822



Valvoline Maxlife 10W40 ;)
niuniaraw...@interia.pl
22 Maj 2006, 08:08
Dziekuje za odpowiedz.

niuniaraw...@interia.pl
22 Maj 2006, 08:20
ale to który jest lepszy 5W/40 czy 10W/40, bo nie chcialabym
uszkodzic silnika ????
Maciej Machacz
22 Maj 2006, 08:23
ale to który jest lepszy 5W/40 czy 10W/40, bo nie chcialabym
uszkodzic silnika ????



5W
Stasio Podróżnik
22 Maj 2006, 08:46

ale to który jest lepszy 5W/40 czy 10W/40, bo nie chcialabym
uszkodzic silnika ????
5W



Bo ?
kurzu
22 Maj 2006, 11:44

Witam mam pytanie otóz kupilam wlasnie VW Passata B 5 kombi 99 rok
silnik 2,5 TDi V6 no i nie wiem jak byl tam lany olej:( Jesli ktos
moze pomóc to prosze o info jaki najlepiej olej lac do takiego
modelu silnika?? Z góry dziekuje za wszelka pomoc. alunia822

    Koniecznie dowiedz sie na jakim jezdzil! Jak jezdzil na 10W40
(polsyntetyk) to zalanie 5W40(syntetyk) moze "zabic" silnik, wyczysci z
nagaru, silnik straci szczelnosc i zaczna sie dopiero cyrki. Jak ma wiekszy
przebieg to najmniej ryzykowne jest wlanie polsyntetyka, raczej na
mineralnym (15W40) nie jezdzil. No i oczywisice jakas marka przyzwoita. Z
5W40 mozna na 10W40 przejsc a z 10W40 na 15W40 - ale w druga strone nie
powinno sie przechodzic.

Pozdrawiam
Kurzu

Primera
22 Maj 2006, 12:33

ale to który jest lepszy 5W/40 czy 10W/40, bo nie chcialabym
uszkodzic silnika ????
5W

Bo ?

Lepiej smaruje w nizszych temperaturach?
Jest jeszcze wiele innych prametrów jak klasyfikacja jakosciowa,
temperatura płynięcia, liczba zasadowa itp itpd.

Primera
22 Maj 2006, 12:52

      Koniecznie dowiedz sie na jakim jezdzil! Jak jezdzil na 10W40
(polsyntetyk) to zalanie 5W40(syntetyk) moze "zabic" silnik, wyczysci z
nagaru, silnik straci szczelnosc i zaczna sie dopiero cyrki.

10W40 to równie dobrze moze być pełny sentetyk. Rodzaj bazy a norma
lepkosciowa to 2 rózne rzeczy. Zanim wystąpia takie "cyrki" które
opisujesz to w tym konkretnym silniku (AFB/AKN ?) najpierw wytrą sie
krzywki wałków rozrzadu. Nie jestem ekspertem od VAGów ale fachwcy z
pewnościa podadzą wiecej info o tej usterce spowodowana własnie laniem
kiepskiego oleju. Nagary to przy tym "pikuś".
Jak ma wiekszy
przebieg to najmniej ryzykowne jest wlanie polsyntetyka, raczej na
mineralnym (15W40) nie jezdzil. No i oczywisice jakas marka przyzwoita. Z
5W40 mozna na 10W40 przejsc a z 10W40 na 15W40 - ale w druga strone nie
powinno sie przechodzic.

V6 TDI jest bardzo wymagający jeśli chodzi o olej i nie leje sie
bylejakiego pólsyntetyka. Na 99% lany był pelny syntetyk i zwykle
Castrola (bo ten leja standardowo w ASO). Ja bym lal syntetyk.
niuniaraw...@interia.pl
22 Maj 2006, 13:05
Witam panów, otóz przebieg jest to 100 tysiecy km i w tym jest
problem, ze nie ma zadnej informacji na temat oleju jaki byl
wczesniej lany i tak sobie mysle ze moze najlepiej byloby wlac
Mobil 1 10w/40 co o tym myslicie???
Pozdrawiam alunia822
Primera
22 Maj 2006, 14:35

Witam panów, otóz przebieg jest to 100 tysiecy km i w tym jest
problem, ze nie ma zadnej informacji na temat oleju jaki byl
wczesniej lany i tak sobie mysle ze moze najlepiej byloby wlac
Mobil 1 10w/40 co o tym myslicie???
Pozdrawiam alunia822

Masz ksiazke serwisowa z pisami do konca tych 100kkm? Jeżeli był
serwisowany w dobrym ASO to o szlam w przewodach olejowych nie ma co sie
martwić.  A może jest "przywieszka" na bakgnecie oleju albo pojemniku

przy którym powinna byc nastepna wymiana i marka ostatnio zalanego
oleju. Co do konkretnego ojeju to sama lepkosć to za malo. Ważna jest
klasyfikacja jakosciowa i spełnienie normy VW. Nie pamietam która to
jest wymagana dla tego silnika - chyba VW505.00? Mobil 1 moze byc ale
IMHO raczej "Turbo Diesel" 0W30 CF/SL moze byc tez Shell Helix "Diesel
Ultra" 5W40 CF, W ASO leja Castrole. Ale w przypadku tego silnika na
oleju nie oszczedzaj bo to sie lubi drogo zemścic.
-=Elwood=-
22 Maj 2006, 14:44
Witam panów, otóz przebieg jest to 100 tysiecy km i w tym jest
problem, ze nie ma zadnej informacji na temat oleju jaki byl
wczesniej lany i tak sobie mysle ze moze najlepiej byloby wlac
Mobil 1 10w/40 co o tym myslicie???
Pozdrawiam alunia822



Do mojego TD Volvo (200 tys. km) kupionego w Niemczech (tez nie wiem co bylo
lane) dalem Castrola Magnatec GTD 10W40 i jezdzi ladnie.
Proponuje jezdzic na pólsyntetyku i niesluchac pierdól w stylu powyzej 100 tys
przebiegu nalezy przejsc na mineral (czyli 15W40), bzdury!
Zalej go dobrym olejem, tu proponuje ogólno dostepnego Mobila czy Castrola. Lej
te do diesli i moim skromnym zdaniem nie bedzie krzywdy jak zalejesz 10W40. Na
minerla przyjdzie czas duuuuuuuuzo pózniej.
Szerokiej drogi.
Pozdrawiam
Przembo
22 Maj 2006, 14:52

Witam panów, otóz przebieg jest to 100 tysiecy km i w tym jest
problem, ze nie ma zadnej informacji na temat oleju jaki byl
wczesniej lany i tak sobie mysle ze moze najlepiej byloby wlac
Mobil 1 10w/40 co o tym myslicie???
Pozdrawiam alunia822

Masz ksiazke serwisowa z pisami do konca tych 100kkm? Jeżeli był
serwisowany w dobrym ASO to o szlam w przewodach olejowych nie ma co sie
martwić.  A może jest "przywieszka" na bakgnecie oleju albo pojemniku

przy którym powinna byc nastepna wymiana i marka ostatnio zalanego oleju.
Co do konkretnego ojeju to sama lepkosć to za malo. Ważna jest
klasyfikacja jakosciowa i spełnienie normy VW. Nie pamietam która to jest
wymagana dla tego silnika - chyba VW505.00? Mobil 1 moze byc ale IMHO
raczej "Turbo Diesel" 0W30 CF/SL moze byc tez Shell Helix "Diesel Ultra"
5W40 CF, W ASO leja Castrole. Ale w przypadku tego silnika na oleju nie
oszczedzaj bo to sie lubi drogo zemścic.

Nie chce byc zlosliwy, ale jak ktos ma dylemat co zalac to podjechac do ASO
tam wleja Castrola TXT Softec Plus 5W-40. Wymiana tania (byle warsztat
bierze 40-50 pln - bo te oslony pod silnikiem...), filtry tez w cenie
zamiennikow (kiedys bylo odwrotnie :), a olej drogi jak wszedzie... ale w
sumie tanszy niz jakby kupowac po litrze w detalu za 50pln. Takze polecam
naszej aluni :) ASO, niech zadzwoni i dowie ile taka impreza kosztuje, to
najprostsze, najbezpieczniejsze i na pewno nie najdrozsze rozwiazanie :)

Pozdr

PS. A tak w ogole to norme VW505.00 spelnia chyba kazdy syntetyk Lotosu :)

onet.pl
22 Maj 2006, 15:04
Do mojego TD Volvo (200 tys. km) kupionego w Niemczech (tez nie wiem co
bylo
lane) dalem Castrola Magnatec GTD 10W40 i jezdzi ladnie.
Proponuje jezdzic na pólsyntetyku i niesluchac pierdól w stylu powyzej 100
tys przebiegu nalezy przejsc na mineral (czyli 15W40), bzdury!
Zalej go dobrym olejem, tu proponuje ogólno dostepnego Mobila czy
Castrola. Lej te do diesli i moim skromnym zdaniem nie bedzie krzywdy jak
zalejesz 10W40. Na minerla przyjdzie czas duuuuuuuuzo pózniej.
Szerokiej drogi.
Pozdrawiam



a ja w dalszym ciagu propunuje LOTOS Traffic Turbodiesel Thermal Control
5W40 jest to olej ktory nie ustepuje w niczym Mobilowi czy Castrolowi a jest
tanszy
Po co przeplacac za jakosc ktora jest porownywalna.
A pierdoly w stylu ze Mobil i Castrol to cos wyjatkowego mozna wsadzic
miedzy bajki.
Jedrek
Filip KK
22 Maj 2006, 15:43

ale to który jest lepszy 5W/40 czy 10W/40, bo nie chcialabym
uszkodzic silnika ????



Ten ktory bedzie mial minimum B4, a najlepiej B5
Filip KK
22 Maj 2006, 15:45

[cut]

Stasio Podróżnik
23 Maj 2006, 03:37

ale to który jest lepszy 5W/40 czy 10W/40, bo nie chcialabym
uszkodzic silnika ????
5W
Bo ?
Lepiej smaruje w nizszych temperaturach?



No tak, ale jeśli silnik był zalany 10 ...
To pytam - 5 jest lepsze bo ?;
Filip KK
23 Maj 2006, 20:46

No tak, ale jeśli silnik był zalany 10 ...
To pytam - 5 jest lepsze bo ?;



Bo tak powiedzial Maciej i tak musi byc ;]
alunia822
27 Maj 2006, 08:24

No po dłuższym zastanowieniu wybrałam Castrol GTD Magnatec 10W/40.
Dziękuję za wszystkie porady. Pozdrawiam serdecznie alunia822


Strona 1 z 11

Podobne tematy

Jaki monitor 'wściekłokrystaliczy' wybrać ??
Jaki skok ma gwint śruby holowniczej Golfa IV?
ESCORT - jaki warsztat polecacie (Gliwice, Bytom)
Indeks predkosci - jaki maja wasze zimowki?
Chce kupić samochód doradźcie jaki
Jaki 3 drzwiowy samochód dla 2 starszych osób ?
Mały oszczędny niezawodny samochód, jaki?
Jaki samochód do 10 tys.
Jaki samochod - wersja studencka
Trudny wybor (ale jaki przyjemny...)
  • maria zajaczkowska
  • partido barcelona getafe
  • wojskowa komenda uzupelnien kolobrzeg
  • wwwbramka sms na plusapl
  • gady kopalniane
  • Spis tematów z grup dyskusyjnych / Start